Chcesz wrócić na rynek pracy po urlopie macierzyńskim? Znudziła Ci się korporacja? Myślisz o otworzeniu kolejnej działalności? A może po prostu wierzysz, że wspieranie rodziców w dbaniu o rozwój ich dzieci ma duży sens? Biznes z Edukido może być dobrym pomysłem dla Ciebie.
Aby rozpocząć własny biznes, nie musisz być doświadczonym przedsiębiorcą. Ważne, że chcesz prowadzić dochodowe przedsięwzięcie oraz rozumiesz znaczenie takich pojęć, jak: otwartość na pomysły innych, zaangażowanie, konsekwencja w biznesie.
Edukido to autorski program zajęć pomagających dzieciom w wieku 3-10 lat poznawać świat poprzez klocki LEGO®! Nasze doświadczenie w tym sektorze usług powoduje, że zaprojektowaliśmy system, który sami chcielibyśmy dostać. Oferujemy dobrze dopasowany do rynku model biznesowy, z konkretnymi perspektywami zysku, z zakresem świadczeń dokładnie takim, jakiego oczekuje franczyzobiorca.
Naszym celem jest kształtowanie zainteresowania światem i badawczej postawy wobec niego.
Chcemy znieść sztuczną barierę między naukami humanistycznymi i technicznymi, zastępując ją myśleniem i dociekliwością. Chcemy, aby dzieci ćwiczyły swoją wyobraźnię przestrzenną i rozwiązywanie problemów w programie, nienarzucającym szablonów. Chcemy kształtować ciekawość świata i umiejętność abstrakcyjnego myślenia zawsze osadzonego w praktyce. Chcemy wykorzystać synergię kreatywności i logiki w twórczej zabawie.
Nie, nie musisz mieć własnego lokalu, aby prowadzić oddział Edukido. Jest to oczywiście ciekawa opcja, ale szybciej i łatwiej stworzyć efektywny oddział, prowadząc na początku zajęcia Edukido tylko w takich miejscach jak przedszkola, szkoły, biblioteki czy klubokawiarnie.
Franczyzobiorca jednorazowo płaci za: licencję, zestawy klocków, akcesoria do prowadzenia zajęć i materiały marketingowe. Oprócz tego musi założyć działalność gospodarczą i oczywiście zainwestować swój czas. Do tego dochodzą tylko standardowe koszty prowadzenia działalności (obsługa księgowa, telefon i laptop, koszty paliwa etc.).
Najczęściej trwa to od 6 do 12 miesięcy. Bardzo dużo zależy od zaangażowania franczyzobiorcy w początkowym okresie działania oddziału Edukido.
Opłata początkowa jest jednorazowa i w uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość rozłożenia jej na raty.
Rekomendujemy, by otwierać oddziały Edukido w miejscowościach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Optymalna wielkość takiego miasta to 60–120 tys. mieszkańców. Bardzo często najlepszym rozwiązaniem jest objęcie działaniem całych gmin lub powiatów. Istnieje też możliwość poszerzenia obszaru działania po pewnym czasie – obecni franczyzobiorcy Edukido chętnie z tego korzystają.
Podstawowy pakiet klocków kupuje się od franczyzodawcy. Składa się on z ponad 10 tys. klocków, które są podzielone na odpowiednie zestawy, służące do realizacji różnych scenariuszy. Zasadniczo klocki można też kupować na własną rękę, ale doświadczenie pokazuje, że szybkie i tanie zdobycie np. konkretnego rodzaju klocków jest dużo efektywniejsze, gdy zajmuje się tym franczyzodawca.
Szkolenie podstawowe jest obowiązkowe. Trwa w sumie 5 dni i obejmuje moduły: marketing, sprzedaż, obsługa klienta, zarządzanie ludźmi, zarządzanie oddziałem, prowadzenie zajęć Edukido.
Nie ma takiej konieczności. Franczyzobiorca może od razu zatrudniać instruktorów. Niemniej każdy franczyzobiorca musi odbyć kurs instruktorski. Ma to duży wpływ na jakość zarządzania zespołem instruktorów i całym oddziałem.
Instruktor powinien mieć minimum średnie wykształcenie. Nie ma obowiązku ukończenia konkretnego kierunku studiów. Instruktor powinien być odpowiedzialny i kreatywny. Ważna jest także dobra organizacja pracy. Przede wszystkim jednak powinien on mieć dużą ogólną wiedzę o świecie oraz lubić dzieci i pracę z nimi. Aby pomóc w wyłonieniu odpowiedniej kandydatury, Edukido Polska dostarcza pakiet rekrutacyjny, na który składają się m.in.: profil idealnego instruktora, opis przebiegu rozmowy rekrutacyjnej czy zadania do wykonania przez instruktora podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Potrzebne jest duże osobiste zaangażowanie franczyzobiorcy – przynajmniej w pierwszym roku współpracy. Drugim istotnym elementem są osoby, z którymi będziemy współpracować, czyli instruktorzy i koordynatorzy (w większych oddziałach). Ich odpowiednia rekrutacja, szkolenie i prowadzenie są podstawą dobrej obsługi klienta. Ale najważniejsze jest prowadzenie zajęć i
całego oddziału w zgodzie ze standardami naszej firmy – ten element w największym stopniu wpływa na powodzenie biznesu Edukido.
Edukido to dobrze skomponowany model biznesowy, konsekwentnie rozwijany, który odpowiada na potrzeby rynku. Oddziały Edukido możesz znaleźć już w 76 miejscowościach w całej Polsce oraz 12 miejscowościach zagranicznych w 4 krajach.
Jak wykazują badania, w prywatnym biznesie po pierwszym roku kontynuuje działalność zaledwie 62% indywidualnych firm, podczas gdy w przypadku firm franczyzowych jest to aż 97%. Po dziesięciu latach tylko 18% indywidualnych firm pozostaje na rynku, natomiast nadal działa aż 72% franczyzobiorców.
Wcześniej, prowadząc swój butik przez kilka lat, nie doszłam do tego, co w Edukido otrzymałam na wejściu. W Edukido nie musiałam zaczynać z własnym lokalem. Nie trzeba też od razu zatrudniać pracowników, choć ja to zrobiłam i jestem z tego zadowolona. Licencja za obszar zamieszkały przez 100 tys. mieszkańców to koszt 18,5 tys. zł brutto. Do tego kupujesz klocki, akcesoria do zajęć i gotowe materiały marketingowe. Dostajesz dostęp do scenariuszy zajęć, systemów wspomagających biznes oraz do kolejnych folderów i plików z wiedzą. Wszystko poprzedzone jest 5-dniowym szkoleniem. I możesz zacząć działać. Cały koszt wystartowania z tym biznesem mieści się w 35 tys. zł brutto. A mi udało się jeszcze wynegocjować raty.
W porównaniu z innymi biznesami, a przynajmniej z tymi, którymi się interesowałam, to naprawdę mała kwota. A ta branża i praca z dziećmi jest naprawdę bardzo wdzięczna. Czuję, że zarabiam pieniądze, ale też realizuję jakiś wyższy cel. Może brzmi to górnolotnie, ale tak naprawdę jest. Duża satysfakcja z pracy, konkretne pieniądze. Edukido to super ludzie super atmosfera…
Czego chcieć więcej?
Po prostu wypunktuję co doceniam w Edukido:
EDUKIDO POLSKA Sp. z o.o. realizuje projekt pn. „Internacjonalizacja autorskiego programu pracy nad rozwojem dzieci poprzez zabawę klockami LEGO firmy EDUKIDO POLSKA Sp. z o.o.”
Celem projektu jest wdrożenie produktu w postaci franczyzy w sektorze edukacyjnym – unikatowego autorskiego programu pracy nad rozwojem dzieci poprzez zabawę klockami LEGO na rynkach zagranicznych (Rumunia, Węgry).
Planowane do osiągnięcia efekty: przygotowanie do wdrożenia modelu biznesowego internacjonalizacji, poszerzenie kanałów dystrybucji dedykowanych na rynki dedykowane w ramach internacjonalizacji, osiągnięcie gotowości do rozpoczęcia sprzedaży franczyzy na rynku rumuńskim i węgierskim, podpisanie kontraktów handlowych na rynku rumuńskim oraz węgierskim, osiągnięcie przychodów ze sprzedaży franczyzy na rynku rumuńskim oraz węgierskim. Wartość projektu: 195 500 PLN Wartość dofinansowania: 166 175 PLN Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia